איך רתמתי בינה מלאכותית לעבודת הכתיבה שלי באנגלית

מדי פעם אני נעזרת בתוכנות של בינה מלאכותית. היא לא יכולה להחליף אותי אבל אני כן יכולה לקבל רעיונות טובים כשאני כותבת תכנים באנגלית.

מאז שהתחלתי לתכנן את האתר החדש שלי, אני מתכננת גם לכתוב פוסט על AI. וכך הזמן עבר לו והפוסט טרם הבשיל. בשבוע שעבר נפגשתי עם חבר טוב, פיזיקאי ומתכנת במקצועו, שהעלה את הנושא של בינה מלאכותית. הוא סיפר שכיום, במקום להתייעץ עם קולגות כשהוא נתקל בבעיית תכנות – כפי שנהג לעשות בעבר – הוא פשוט "מתייעץ" עם ChatGPT, ולרוב גם מוצא שם תשובה מתאימה. כמתבקש, הוא שאל אותי אם גם אני משתמשת ב- artificial intelligence בעבודה שלי. כעבור כמה ימים, דוד שלי, פיזיקאי ורו"ח במקצועו (אתם שמים לב לחוליה המקשרת? 😉), החמיא לי על אתר האינטרנט החדש שלי והוסיף: אבל מה עם פוסט על AI? אז הנה!

כן, לעתים אני נעזרת בתוכנות של artificial intelligence בעבודה שלי. בעיקר כדי לקבל רעיונות כשאני כותבת תכנים שיווקיים עבור לקוח עסקי, או כשאני מתבקשת לנסח תקציר למאמר אקדמי עבור חוקר. אבל שימו לב שמילת המפתח היא: "נעזרת". כי למרות שהם אינטליגנטיים, כלים אלה אינם יכולים להחליף אותי (וכמובן שלא הייתי רוצה שיחליפו אותי. אני מאוד אוהבת את העבודה שלי).

 

אפשר לראות דוגמה של AI?

לשם המחשה, הנה דוגמה לשימוש באפליקציות של בינה מלאכותית, כולל ההנחיה שלי ("כתבו שיר קצר על בברלי הקופירייטרית המוכשרת") והתוצאה של האפליקציה (שהגיעה תוך שניות בודדות):

“Write a short poem about Beverley the talented copywriter” (ChatGPT)

In the realm of copy, she reigns supreme

A maestro of language, a creator’s dream

Her words dance on pages, a lyrical trance

Crafting stories that make hearts dance

לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר 😉

והנה עוד דוגמה, עם אותה ההנחיה רק באפליקציה שונה:

“Write a short poem about Beverley who writes marketing content” (Google Bard)

From catchy slogans to captivating prose

She paints a picture, where desire grows

Building brands with every line

A master storyteller, truly divine

אם אתם לא מכירים את התוכנות האלה, תחשבו על סצנות משעשעות בסרטים ובתוכניות טלויזיה, בהן הבחור מדבר אל הטלפון החכם שלו ומבקש מסירי או מאלכסה (תלוי בסוג הטלפון) להזמין שולחן למסעדה עבורו ועבור חבר, אך האפליקציה מחליטה על דעת עצמה להזמין את הבחורה שמוצאת חן בעיניו לדייט במקום; או כשהוא מבקש מהטלפון שישיב לאימייל שקיבל מאמא שלו עם תשובה שלצערו, הוא לא יוכל להגיע למפגש המשפחתי הקרוב, אך האפליקציה דווקא עונה בחיוב, עם ניסוחים נלהבים כמו: "הי אמא, ברור שאני מגיע למפגש, אני מחכה בקוצר רוח". כשזה קורה למישהו אחר, זה משעשע למדי.  וסירי ואלכסה הן דוגמאות לאפליקציות מבוססות AI.

אך מהי בינה מלאכותית?

אם אנסה להסביר זאת בפשטות, בינה מלאכותית הינה מערכת או טכנולוגיה שמחקה אינטליגנציה אנושית, בהתבסס על כמויות המידע האדירות שקיימות כיום – במטרה לאפשר ביצוע משימות במהירות וביעילות.

כבלשנית בנפש שמילים הן חלק בלתי נפרד מההוויה שלי, החלטתי לבדוק את מקור המונח. במילון Merriam Webster (אני קוראת לו התנ"ך שלי), המונח artificial intelligence קיבל מקום של כבוד (הרי לא כל מונח מופיע בפני עצמו במילון) ונמצא בין "הפרייה מלאכותית" (artificial insemination) ו- "הנשמה מלאכותית" (artificial respiration).

כשאני חושבת על החוקרים שטבעו את המונח בשנת 1956, הם כנראה לא דמיינו לעצמם שהביטוי יהפוך לבאזוורד החם של המאה ה- 21, או שמה שתואר עד אז רק במדע בידיוני יהפוך ביום מן הימים למציאות.

דילוג לתוכן