מה זה קופירייטינג ומה עושה קופירייטר

בשנים האחרונות, נעשה שימוש נרחב במילה "קופירייטינג", אך השאלה הנשאלת היא, מה זה בעצם קופירייטינג ומה עושים קופירייטרים (או מה שלפי האקדמיה ללשון העברית נקרא "רַעֲיוֹנִי מילולי" בעברית)?

המונח "קופירייטינג" מקורו בשפה האנגלית, ולפי המילון האמריקאי מרים-ובסטר, קיים כבר מתחילת שנות ה- '90' של המאה הקודמת. במילים פשוטות, משמעות המילה היא כתיבה (writing) של קופי (תוכן) שמשכנעת ומעניינת.
מטרת האסטרטגיה השיווקית של קופירייטינג היא לעורר את עניין הקוראים, כך שיפעלו בצורה כלשהי, כמו ללחוץ על קישור, להגיש טופס, להירשם לניוזלטר או לרכוש שירות או מוצר.
הניסוחים בהם עושה שימוש המותג (כלומר, הקופירייטינג), עשויים לעשות את ההבדל בין "סגירת העסקה" להתלבטות. עד כדי כך זה חשוב.
אך כתיבת תוכן מוצלחת אינה קלה, במיוחד עבור דוברי עברית שצריכים להפיק תוכן (קופי) באנגלית. התוכן צריך להיות משכנע אך לא מעיק, חכם וזכיר אך לא מבלבל או מתסכל. זו תורת הקופירייטינג בקצרה.
אז מהו תפקיד הקופירייטרים בעצם? עליהם לכתוב תוכן (קופי), לדיגיטלי או לדפוס, עבור מגוון רחב של מוצרים שיווקיים ופרסומיים. תחילה, עליהם לעשות סיעור מוחות, אחר-כך לפתח את הרעיונות ולבסוף לנסח בבהירות את המסרים השיווקיים.
אז בפעם הבאה שאתם מבקרים באתר אינטרנט של חברה מסוימת, או קוראים במדיה חברתית של מותג כלשהו, קחו רגע לחשוב על הניסוחים שבהם אלה בחרו: האם אתם אוהבים את מה שכתוב?
ואם יש לכם שאלות בנושא קופירייטינג באנגלית, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר.

דילוג לתוכן